• Reklama

123dA E87 by K8v8M 266 KM

Zdjęcia i opisy naszych Jedynek. Zasada: jeden samochod - jeden wątek.

Moderator: matti

123dA E87 by K8v8M 266 KM

Postprzez K8v8M » 03 Sty 2011 10:17

Moja jedynka to klasyczny pięciodrzwiowy hatchback, dwulitrowy diesel o mocy 204 KM (przynajmniej teoretycznie).

Z istotnego wyposażenia zawiera:
- automat rzecz dla mnie absolutnie dająca najwięcej satysfakcji
- fotele sportowe - drugi element na liście, który mnie bardzo cieszy
- kierownica M - gorąco polecam - jest rewelacyjna.
- tempomat - sprawdza się jako ochrona przed policją i SM.

Z drobiazgów umilających życie:
- bluetooth
- ksenony
- czujnik deszczu
- automatyczne światła.
- dodatkowy uchwyt na napoje (polecam - nie jest piękny ale wygodny)

I na tym chyba koniec. Sam wybierałem poszczególne elementy i gdybym to robił drugi raz to w sumie część z tych drobiazgów bym nawet odpuścił...


Cóż, na początek nie będzie zdjęć. Po pierwsze dlatego, że jedynka jaka jest każdy widzi, a po drugie, że nie mam nic ciekawego do wstawienia.
Z czasem gdy w aucie zajdą zmiany będę je dokumentował fotograficznie.

Zmiany - jak na razie niewielkie:
- wywalona tylna kanapa i oparcie (mam nadzieję, że zmieści mi się rower bez zdejmowania koła)
- opony Continental TS830P zamiast RFT

Plany. Te nie są skromne ;-)
- felgi kute o masie poniżej 7kg lub OZ Alleggerita HLT Titanium Tech (17 cali)
Lub http://www.apexraceparts.com/ARC-8-18x8 ... p_132.html
- zabudowa przestrzeni bagażowej (jeszcze nie mam skrystalizowanego pomysłu, ale rozmyślam o czymś w rodzaju składanej kratki).
- sumaryczne zejście z masą na poziomie 100-150kg.
http://www.autoservice-ostmann.de/defau ... t=carbon#6
- wydech Milltek http://www.millteksport.com/media.file.cfm?fileid=753 lub inny.
- zderzak typu M z nawiewem na hamulce. http://www.kerscher-tuning.de/styling/detail.php?id=734
- wymiana dpf na niewymagający dolewania paliwa.
- strojenie całości jeśli się uda w okolice 260-270 KM - zrobione!
tutaj obiecują zrobić rocznik 2010 na 480Nm i 260KM na samym chipie:
http://www.shiftech.be/reprogrammation. ... ngine=2873
Aku http://www.odysseybatteries.com/battery/pc680mj.htm
FMIC http://www.helix13.com/1-series-bmw/engine-exhaust/#go

Przyspieszenie od zera na mokrym asfalcie. Jak widać bez żadnego uślizgu kół, bez ingerencji ESP auto przyspiesza jak wystrzelone z procy (poniżej 3 sekund 0-50 km/h).

http://www.youtube.com/watch?v=gxwQcsLzkFA

Waga - zmierzona 1360kg.

Osiągi zmierzone:
12.07.11 0-60 7.1 0-400 15.49 60-0 36,3m 25C AC ON DTS ON (bez poślizgu) 1/4 baku plus 20kg

Po chipie:
26.06.12 0-60 5,5 0-400 13,95 AC off DTS off (lekki uślizg start z 1800 rpm) 3/4 baku plus 30kg

0-200 km/h ok 19s

Aktualny wykres: http://img.photobucket.com/albums/v708/ ... c233ed.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=A_9thgvp2jk
Ostatnio edytowany przez K8v8M 30 Gru 2012 21:29, edytowano w sumie 19 razy
Zestawienie awaryjności silników diesla BMW w oparciu o forum. viewtopic.php?f=70&t=221978
K8v8M
 
 
 
Posty: 3941
Dołączenie: 27 Sty 2010 09:30
Moje BMW: OO=[][]=OO E87 123dA

Re: 123dA E87 5D by K8v8M

Postprzez mtothaj » 03 Sty 2011 21:07

K8v8M napisał(a):Moja jedynka to klasyczny pięciodrzwiowy hatchback, dwulitrowy diesel o mocy 204 KM (przynajmniej teoretycznie).


Gratuluje auta poraz kolejny - polaczenie tego silnika z automatem to mistrzostwo, do tego bardzo rozsadnie dobrane wyposazenie dodatkowe.
Mimo wszystko fajnie by bylo jak bys wrzucil kilka fotek, szczegolnie wnetrza - z chcecia bym obejrzal jak to wyglada w przypadku takiego modelu top-spec, szczegolnie w kontekscie np. sportowych foteli i roznych drobiazgow i detali wykonczeniowych.
Pzdr, MtothaJ
E81 116i 2.0 2010 Image
mtothaj
 
 
 
Posty: 314
Dołączenie: 02 Gru 2010 09:42
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: E81 116i 2.0 2010

Re: 123dA E87 5D by K8v8M

Postprzez K8v8M » 03 Sty 2011 22:23

Jak będzie pogodna to może coś pstryknę;-) Ale zwróć uwagę, że absolutnie chyba każdy element wyposażenia możesz zamówić nawet do najsłabszej wersji. Moje poprzednie auto było pod względem wyglądu prawie identyczne - tu po prostu niektóre elementy były w standardzie.

Natomiast w kwestii silnika i skrzyni - rzeczywiście - jestem zachwycony. Kręci się blisko do 5 tys rpm, biegi zmieniane są w ułamku sekundy, świetnie działa manualna zmiana biegów. W mieście jeżdżę zwykle na D, czasem na DS, w trasie przy wyprzedzaniu zwykle używam trybu manualnego. W końcu można bez ryzyka korzystać z mocy maksymalnej - nie ma obaw, że coś nie wyjdzie ze zmianą biegu i zostanę bez napędu.
Zestawienie awaryjności silników diesla BMW w oparciu o forum. viewtopic.php?f=70&t=221978
K8v8M
 
 
 
Posty: 3941
Dołączenie: 27 Sty 2010 09:30
Moje BMW: OO=[][]=OO E87 123dA

Re: 123dA E87 5D by K8v8M

Postprzez SzybkiKuba » 04 Sty 2011 08:48

Oj ciężko Ci może być zejść z masą pojazdu o 150 kg. Chyba że wyprujesz wszystko i wstawisz 2 lekkie kubły z włókien + może jakaś zmiana tylnych drzwi i klapy na tworzywa.
Sprawdzałeś serię na hamowni? ( bardzo ciekawi mnie ten temat dla N47S )
Co rozumiesz przez to że chcesz zmienić DPF na taki bez konieczności dolewania paliwa. :P
Awatar użytkownika
SzybkiKuba
 
 
 
Posty: 305
Dołączenie: 07 Gru 2010 13:13
Moje BMW: E82 123d '11
E36 328ti '95
F25 35i '14
E91 318i '09

Re: 123dA E87 5D by K8v8M

Postprzez K8v8M » 04 Sty 2011 10:28

SzybkiKuba napisał(a):Oj ciężko Ci może być zejść z masą pojazdu o 150 kg. Chyba że wyprujesz wszystko i wstawisz 2 lekkie kubły z włókien + może jakaś zmiana tylnych drzwi i klapy na tworzywa.
Sprawdzałeś serię na hamowni? ( bardzo ciekawi mnie ten temat dla N47S )
Co rozumiesz przez to że chcesz zmienić DPF na taki bez konieczności dolewania paliwa. :P

Nikt nie mówił, że będzie łatwo.
Koła 4x10kg.
Kanapa/oparcie 20 kg
Drzwi boczne 60kg (plan taki jak nakreśliłeś)
Drzwi tylne 15kg
wydech 8kg
kierowca 30 kg ;-)
fotele przednie 30 kg - fotel kierowcy wstawię wygodny - prawdopodobnie oryginał performance z poduszką, pasażera będzie maksymalnie lekki - praktycznie i tak jeżdżę sam.
Razem 203kg. Oczywiście to wszystko bardzo optymistyczne założenia - jeśli wyjdzie z tego połowa to też będzie ok. W styczniu powinienem mieć wykresik - zobaczymy co pokaże. Wykresy które widziałem do tej pory były bardzo optymistyczne. Albo seria, albo nawet powyżej - jestem dobrej myśli.
odnośnie DPF poczytaj tu http://fapserwis.pl/bezobslugowyfapdpf.html
Zestawienie awaryjności silników diesla BMW w oparciu o forum. viewtopic.php?f=70&t=221978
K8v8M
 
 
 
Posty: 3941
Dołączenie: 27 Sty 2010 09:30
Moje BMW: OO=[][]=OO E87 123dA

Re: 123dA E87 5D by K8v8M

Postprzez kamil20011 » 06 Sty 2011 00:06

Hmmm ciekawe ..... latającej e87 jeszcze nie widziałem :) .
Co to rajdówka czy własny projekt?
Image
Awatar użytkownika
kamil20011
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 2803
Dołączenie: 27 Wrz 2008 10:40
Miejscowość: Kraków
Moje BMW: Obecnie w posiadaniu :
e60 520d 2008r , e90 320d 2009r , F20 118d 2012
Było :
e87 116i 2006r

Re: 123dA E87 5D by K8v8M

Postprzez K8v8M » 06 Sty 2011 09:20

Auto ma służyć do codziennej jazdy. Komfort (wyciszenie) ma pozostać na tym samym poziomie lub nawet się polepszyć (lekkie ustroje akustyczne).
Zestawienie awaryjności silników diesla BMW w oparciu o forum. viewtopic.php?f=70&t=221978
K8v8M
 
 
 
Posty: 3941
Dołączenie: 27 Sty 2010 09:30
Moje BMW: OO=[][]=OO E87 123dA

Re: 123dA E87 5D by K8v8M

Postprzez piteerus » 06 Sty 2011 14:55

Do codziennej jazdy 260 KM :shock: Zapowiada się ciekawie. Zdawaj na bieżąco jak tam postępy z modyfikacjami.
E30, E36, E60, E87

Moje Sydney Blau Metalic E87

Image
Awatar użytkownika
piteerus
 
 
 
Posty: 740
Dołączenie: 14 Wrz 2005 21:38
Miejscowość: Łódź
Moje BMW: E87 120d

Re: 123dA E87 5D by K8v8M

Postprzez BondE87 » 06 Sty 2011 15:21

A co z zawieszeniem?
PS Nie kusiło Cię by w tej kwocie kupić Golfa R 4x4 270 KM?
Sprzedam koła w idealny stanie BBS CK 18" + Toyo T1 Sport
BondE87
 
 
 
Posty: 1336
Dołączenie: 06 Sie 2009 11:14
Miejscowość: łódzkie
Moje BMW: Z4 E89 2014

Re: 123dA E87 5D by K8v8M

Postprzez matti » 06 Sty 2011 18:25

W serii napewno coś tam będzie ponad 204KM, pewnie widziałeś wykresy 123d TERF'a.
Ciekawe ile da ten Milltek, u mnie raczej nie ma sensu tego wstawiać, ale do 123d może mieć to sens.
Najmocniejsze 123d jakie tu mamy, było po samym programie 247km i 460Nm.
Sprzedam nowy zestaw głośników Audio System X-200 PLUS BMW X-ION F10 E90 E60
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=151263
Awatar użytkownika
matti
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 1118
Dołączenie: 06 Paź 2009 18:21
Miejscowość: Kraków
Moje BMW: F10 530d

Re: 123dA E87 5D by K8v8M

Postprzez K8v8M » 06 Sty 2011 21:37

BondE87 napisał(a):A co z zawieszeniem?
PS Nie kusiło Cię by w tej kwocie kupić Golfa R 4x4 270 KM?

A to w tej kwocie się kupi takiego golfa (nowego)? Owszem gdyby ten golf miał napęd 4x4, a nie FWD z dołączanym tyłem to można by się zastanowić (chodzi mi coś na poziomie xDrive lub AWD subaru). Generalnie nie jestem zwolennikiem 4x4 do jeżdżenia po asfalcie, chyba, że auto dysponuje taką mocą, że ten asfalt robi się śliski.

Aktualnie przy 204KM, zimowych oponach (conti TS830P) auto po wciśnięciu gazu do oporu na jedynce na równym mokrym asfalcie wyrywa do przodu bez uślizgu kół (oczywiście bez wcześniejszego zwiększania obrotów). Jestem z trakcji bardzo zadowolony w porównaniu z FWD różnica jest wręcz kosmiczna.

Zdaję sobie sprawę, że im auto będzie lżejsze, a silnik mocniejszy tym będzie gorzej. Uważam jednak, że RWD do 300KM w zupełności wystarczy. W F1 mają duuużo lżejsze i mocniejsze auta, a jakoś nikomu do głowy 4x4 nawet nie wiadomo jak cudowne do głowy nie przychodzi.

Porównywałem cenę jedynki do golfa GTI i w mojej konkretnej sytuacji, przy moich warunkach finansowych i innych czynnikach jedynka sumarycznie (bo w zakupie jest drożej) wychodzi zauważalnie taniej. Obawiam się że Golf R mógłby wyjść sumarycznie nawet dwukrotnie drożej (spalanie, serwis, cena zakupu, koszty finansowania), a nie byłby dla mnie autem tak satysfakcjonującym jak BMW.

Ja nie chciałem kupić auta sportowego, czy też udającego sportowe. Priorytetem jest komfort. Nie interesuje mnie twarde jak deska zawieszenie, ryk silnika, koła 18-19 cali. Jedynka po wywaleniu runflatów z fotelami sportowymi jest w mojej ocenie znacznie wygodniejsza niż trójka na RFT i zwykłymi fotelami.

W gruncie rzeczy jeżdżę dość spokojnie na co dzień. Owszem, także sporo po niemieckich autostradach, gdzie można wykorzystać osiągi nie łamiąc przepisów. Ze Szczecina do autostrady gdzie nie ma ograniczeń jest ledwie jakieś 30 km.

Planowane zmiany traktuję bardziej w kategoriach hobby niż realnych potrzeb. Do normalnego jeżdżenia na co dzień to co mam wystarcza mi w zupełności.

O zawieszeniu na razie nie myślę - jak już pisałem jestem jego pracą bardzo usatysfakcjonowany - jeśli z czasem w skutek poczynionych zmian okaże się, że jest sens to może włożę elementy z linii performance.
Zestawienie awaryjności silników diesla BMW w oparciu o forum. viewtopic.php?f=70&t=221978
K8v8M
 
 
 
Posty: 3941
Dołączenie: 27 Sty 2010 09:30
Moje BMW: OO=[][]=OO E87 123dA

Re: 123dA E87 5D by K8v8M

Postprzez K8v8M » 06 Sty 2011 21:44

matti_krk napisał(a):W serii napewno coś tam będzie ponad 204KM, pewnie widziałeś wykresy 123d TERF'a.
Ciekawe ile da ten Milltek, u mnie raczej nie ma sensu tego wstawiać, ale do 123d może mieć to sens.
Najmocniejsze 123d jakie tu mamy, było po samym programie 247km i 460Nm.

Oni (Milltek) chwalą się jakąś 120d podciągniętą na 217 KM (z ich wydechem plus program) - imho bardzo ładna wartość.
Zestawienie awaryjności silników diesla BMW w oparciu o forum. viewtopic.php?f=70&t=221978
K8v8M
 
 
 
Posty: 3941
Dołączenie: 27 Sty 2010 09:30
Moje BMW: OO=[][]=OO E87 123dA

Re: 123dA E87 5D by K8v8M

Postprzez bodega » 06 Sty 2011 22:18

Jezdziliśmy w Ułężu rsem i takie zawieszenie i napęd na 4 koła to bajka. I to mówiły osoby jezdzące tam ponad 400 konnymi subaru.
Ja np nie jestem zadowolona z napędu w bmw. Inna sprawa Torsen a Haldex to dwie rożne sprawy. Jezdziłam i tym i tym.
W s3 w momencie właczenia tylnego napedu sa szarpniecia. Mozna sie bawic takimi malymi autkami z napedem na 1 os podnosic moc ale w pewnym momencie nie ma juz przyczepnosci wiem bo kiedyś sie bardziej bawiłam takimi rzeczami np ibiza cupra zrobiona na ponad 265 KM przód napęd i brak trakcji. Ja ostatnio zrobilam trase Cisna Kraków w 3 godziny przy minus 10 ale własnie nie bmw a audi a8.
I np ja nie chce juz wiecej automatu :)


I bez wahania kupilabym golfa.
bodega
 
 
 
Posty: 194
Dołączenie: 15 Lut 2010 22:54
Miejscowość: Kraków
Moje BMW: We właściwym kolorze!

Re: 123dA E87 5D by K8v8M

Postprzez matti » 06 Sty 2011 22:51

K8v8M napisał(a):
matti_krk napisał(a):W serii napewno coś tam będzie ponad 204KM, pewnie widziałeś wykresy 123d TERF'a.
Ciekawe ile da ten Milltek, u mnie raczej nie ma sensu tego wstawiać, ale do 123d może mieć to sens.
Najmocniejsze 123d jakie tu mamy, było po samym programie 247km i 460Nm.

Oni (Milltek) chwalą się jakąś 120d podciągniętą na 217 KM (z ich wydechem plus program) - imho bardzo ładna wartość.

Zwróć uwagę, że auto z linka jest po lifcie i jest tam już inny silnik (N47, 177KM w serii) z innym potencjałem. Takie wyniki wychodzą bez wydechu Milltek'a.
Tu podają nawet więcej ze zmienionym układem i bez DPF (silnik N47) :
http://www.youtube.com/watch?v=mfrM6XHYm1M
Ja mam 120d przed liftem (M47, 163KM w serii) i 204KM po programie, według mnie płacenie za wydech 3,5tyś + mont. dający na oko +/- 10KM nie opyla się.
Cichy też nie jest, ale pięknie brzmi, chyba że z tyłu coś innego stało :)
Sprzedam nowy zestaw głośników Audio System X-200 PLUS BMW X-ION F10 E90 E60
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=151263
Awatar użytkownika
matti
BMW Klub Polska
BMW Klub Polska
 
Posty: 1118
Dołączenie: 06 Paź 2009 18:21
Miejscowość: Kraków
Moje BMW: F10 530d

Re: 123dA E87 5D by K8v8M

Postprzez K8v8M » 06 Sty 2011 22:58

Być może aktualnie jest już lepiej - technika idzie do przodu, a ja nowym R'em nie jeździłem, bo jak już pisałem nawet GTI jest dla mnie droższe od jedynki.

Brak trakcji w FWD to ja boleśnie odczuwałem już przy lekko ponad 100KM. w przypadku RWD mamy do czynienia z tzw. transferem masy - przy ruszaniu siła bezwładności dociska tylną oś.

Z tym automatem to mnie kompletnie zadziwiłaś. Opierałem się automatowi przez długi czas, ale jak się pojawiły skrzynie 6-8 biegowe nie mam im nic do zarzucenia.
Zestawienie awaryjności silników diesla BMW w oparciu o forum. viewtopic.php?f=70&t=221978
K8v8M
 
 
 
Posty: 3941
Dołączenie: 27 Sty 2010 09:30
Moje BMW: OO=[][]=OO E87 123dA

Następna

Powróć do Nasze Jedynki

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości